Z ostatniej chwili

Błędy w obsłudze gościa hotelowego – jak je nie popełniać?

Man in Hotel check in at reception or front office being given key card

Personel hotelu musi dokładać wszelkich starań, aby goście byli zadowoleni z pobytu. Niestety źle zorganizowana praca prowadzi do błędów. Jak nie popełniac błędów w obsłudze gościa? Przyda się do tego dobry system rezerwacji hotelowych, który nawet przy pełnym obłożeniu pozwala dobrze zarządzać hotelem i pracownikami. Co jest jeszcze ważne? Odpowiedź znajdziesz w naszym tekście lub pod adresem: http://www.chart.pl/news/bledy-w-obsludze-goscia-hotelowego/.

System rezerwacji hotelowych ułatwi pracę na recepcji

Hotel, który wyposażony jest w system rezerwacji hotelowych, działa sprawniej, a przyjeżdżający goście mogą szybko otrzymać swój klucz, bez długiego czekania w kolejce i udać się na odpoczynek. Klarowny system pozwala w kilka chwil zameldować gościa hotelowego i wprowadzić jego dane do systemu.

Podniesienie rangi hotelowych usług

Hotelowa restauracja może dobrze prosperować, jeśli manager dokłada wszelkich starań, by kucharze mieli zawsze dostęp do świeżych produktów. Dzięki dobrze zorganizowanemu systemowi informatycznemu może mieć wgląd również w to, które pozycje w menu są chętnie wybierane przez klientów, a które pomijane. Pozwala to modyfikować kartę w taki sposób, by odpowiadała na potrzeby klientów, a jednocześnie możliwe było ograniczenie marnotrawstwa produktów, które się nie sprzedają. Dzięki temu można redukować również ponoszone koszty. Unika się również nieprzyjemnych sytuacji, kiedy goście wychodzą niezadowoleni, gdyż dania, które chcą zamówić nie ma aktualnie w menu. Oczywiście taki program to szereg udogodnień możliwość korzystania z rabatów dla stałych klientów, a także różnych form płatności. Niweluje ryzyko pomyłki personelu.

SPA relaks dla ciała i umysłu

Wielu gości przyjeżdża do hotelu, aby się zrelaksować i zregenerować. Dlatego chętnie korzystają ze SPA. Jednak w przypadku wielu gości koordynacja jego pracy nie należy do łatwych. System rezerwacji hotelowych umożliwia tworzenie harmonogramów, które pozwalają uniknąć chaosu. Dodatkowo wszystkie zabiegi, z jakich korzystali goście są przesyłanie do recepcji hotelowej i doliczane do ich rachunku. Zatem goście mogą uiścić rachunek przy wymeldowaniu. W ten sposób uniknie się wszelkich błędów.

Hotel zawsze czysty i przygotowany na przyjęcie gości

Niewłaściwa koordynacja pracy recepcji i pokojowych może prowadzić do sytuacji, że pokój dla następnego gościa nie będzie przygotowany i wysprzątany na czas. Trudno wyobrazić sobie taką sytuację i niezadowolenie klientów w renomowanym hotelu. Przez to prestiż hotelu zdecydowanie cierpi, co może odbijać się na jego zyskach. Program hotelowy może być zintegrowany z aplikacją, która pozwala pokojowym zaznaczać pokoje, które zostały wysprzątane po poprzednich gościach. Te informacje od razu spływają do recepcji, która określony pokój może zaproponować nowo przybyłym gościom. Obsługa hotelu w łatwy sposób może sygnalizować również konieczność napraw bądź wymiany sprzętu elektronicznego, co w hotelach o określonym standardzie ma istotne znaczenie, gdyż goście oczekują jak najlepszej obsługi i wszystkiego, co znajduje się w standardzie danego pokoju.

System rezerwacji hotelowych jest dużym komfortem zarówno dla gości hotelowych, jak i dla personelu. Informacje o tym, ile jest wolnych pokoi są od razu widoczne i jest możliwość rezerwacji na określony czas dokonywanej online. Uporządkowany system sprawia, że pracownicy są mniej zestresowani, gdyż zawsze wiedzą, co mają robić i nie popełniają błędów, a także mogą szybko odpowiadać na potrzeby swoich gości. Dla właściciela i managera dostępne są również szczegółowe statystyki dotyczące prosperowania hotelu, dzięki którym mogą planować strategie biznesowe i marketingowe na najbliższy czas. Zatem wybór takiego systemu niewątpliwie się opłaca.