Jakich napraw nie obejmuje gwarancja Apple?

Z ostatniej chwili

Jakich napraw nie obejmuje gwarancja Aple

Smartfon od Apple jest z Tobą wszędzie i zawsze. Niestety, to go naraża na liczne uszkodzenia, od niewielkich zarysowań, po mocno widoczne uszczerbki. Wpływają one głównie na wygląd urządzenia, bardzo rzadko powodują utrudnienia w korzystaniu. Mimo wszystko szpecą one iPhone`a, iPad, albo MacBook. Warto wiedzieć, jakich napraw nie obejmuje gwarancja Apple. Być może to pomoże Ci uniknąć rozczarowania, albo zmobilizuje do ustrzeżenia się przed ewentualnymi uszkodzeniami.

Gwarancja Apple – ile trwa firmowa ochrona?

Po zakupie każdego produktu od „jabłka” masz roczną gwarancję w serwisie autoryzowanym Apple. Po tym czasie, dzięki polskiemu prawu zyskujemy jeszcze dodatkowo taki sam okres na zgłaszanie ewentualnych problemów z urządzeniem u samego sprzedawcy. To daje nam łącznie aż 2 lata. Trzeba pamiętać, że gwarancja dotyczy tylko i wyłącznie wad fabrycznych.

Czasami warto wykupić dodatkowe ubezpieczenie, które zapewni nam wsparcie w sytuacji kradzieży, czy uszkodzeń spowodowanych mechanicznie. Możliwości jest wiele, wszystko zależy w dużej mierze od poszczególnej oferty firmy ubezpieczeniowej. Jednak trzeba pamiętać, że taka polisa generuje kolejne koszty związane z zakupem nowego sprzętu, dlatego nie każdy może sobie na to pozwolić.

 Co nie podlega gwarancji?

Warto dokładnie czytać gwarancję, ponieważ ona nie chroni nas przed wieloma rzeczami. Do każdego produktu Apple dołączone są szczegółowe wytyczne dotyczące właśnie naszego ewentualnego zabezpieczenia.

Głównie gwarancji nie podlega – niewielkie zadrapanie lub inne minimalne uszczerbki spowodowane upadkiem, czy kontaktem z ostrym przedmiotem. Niestety, one zdarzają się najczęściej. Należałoby zakupić od razu etui lub zdejmowany case to zapobiegnie takim zdarzeniom.  Te produkty ochronią delikatną szybkę, jak i tył smartfona. Natomiast iPad oraz MacBook przechowuj w pokrowcu.

Nie możemy też liczyć na naprawę usterek będących skutkiem wypadku, zalania, tudzież innych czynników zewnętrznych, na przykład trzęsienia ziemi. Gwarancji nie podlega również nieprawidłowe korzystanie z urządzenia bądź produkt z zatartym numerem seryjnym. Firma nie pomoże w sytuacji, gdy iPhone lub komputer jest kradziony, albo został poddany samodzielnym modyfikacjom, które ingerowały w obudowę lub technologię.

Co więcej, nigdy nie oddawaj sprzętu na ważnej gwarancji do nieautoryzowanych serwisów. To też może być powodem negatywnego rozpatrzenia rękojmi przez Apple. Stracisz, w ten sposób zabezpieczenie i to bezpowrotnie.

Koniec gwarancji i co dalej?

Po zakończeniu gwarancji Apple wciąż możesz korzystać z ich usług. Znajdziesz wiele serwisów obsługujących naprawę urządzeń tej marki. iDream ma w całym kraju kilkanaście takich miejsc, co istotne przyjmuje towar niezależnie od lokalizacji zakupu. Możesz zanieść iPhone`a lub inny sprzęt bezpośrednio do punktu, albo wysłać go – zasada door to door, czyli paczkę odbiera i z powrotem dostarcza kurier na koszt firmy. Co ważne, jest to serwis autoryzowany przez Apple!

Więcej informacji znaleźć można na https://idream.pl/serwis/