Z ostatniej chwili

Jak skrócić kolejkę w sklepie?

kolejka

Kolejki w sklepach są irytujące dla wszystkich klientów. Niektórzy pamiętają jeszcze czasy, gdy ustawiali się w kolejkach, nie wiedząc, czy dostaną jakiś towar. Dziś nie ma wprawdzie tego problemu, chyba, że mamy do czynienia z dużymi promocjami, niemniej jednak kolejki pozostają równie irytujące, a osoby, które pamiętają te trudne czasy chciałyby aby skok cywilizacyjny dokonał się nie tylko w kwestii dostępności towarów, ale również skrócenia kolejek. Jak pokazują badania Polacy są bardzo otwarci na nowe technologie. Widać to choćby w ilości osób, które decydują się na płatności bezgotówkowe przy pomocy karty czy telefonu. To oczywiście jest czynnik, który przy dobrym systemie przyspiesza nieco kolejkę. Jednak jeszcze bardziej usprawnić ją może system powiadamiania – https://www.lrspoland.pl/sposoby-skrocenia-kolejek-w-sklepie,211.html.

System powiadamiania – pagery i transmitery w służbie skrócenia kolejek

Systemy powiadamiania sprawdzają się nie tylko w lokalach gastronomicznych, ale również szeroko pojętej branży retail. Kasjerka w sklepie może posiadać pager, dzięki któremu w łatwy i szybki sposób powiadomi inną kasjerkę o konieczności udania się na inną kasę w celu rozładowania kolejki. Nieraz w supermarketach można spotkać się z dźwiękowymi powiadomieniami, głównie dzwonkami. Są one słyszalne, niemniej jednak często ignorowane. Ze względu na to, że ludzie obecnie są przyzwyczajeni do nowych technologii i np. noszą przy sobie niejednokrotnie telefony komórkowe, obecność pagera, jako wyposażenia pracownika wydaje się naturalna. Do tego można ustawić wielokrotność powiadomienia, które włącza się póki nie zostanie odebrane.

Problemy na kasie – pager pomoże przywołać kierowniczkę

Często w sklepach spotykamy się z nawoływaniem się głosowym pracowników. Jednak nie muszą nadwyrężać gardła, jeśli wyposażeni są w system powiadamiania. Takie narzędzie doskonale się sprawdza, jeśli kierowniczka chce podzielić obowiązki. Wystarczy, że wyśle wiadomość do pracowników, którzy mają się zająć rozładunkiem towarów, a także tych, którzy w razie potrzeby mają wspomóc działanie kas. Ponadto również pracownicy dzięki pagerom mogą skontaktować się z kierowniczką jednym przyciskiem. Jeśli posiadają modele tekstowe mogą również wysłać wiadomość. Dzięki temu od razu wiadomo czego dotyczy wezwanie. Może to usprawnić pokonywanie problemów, np. złe nabicie produktu na kasie i konieczność jego wycofania, bądź sprawdzenia paragonu. Oczekujące osoby są w takiej sytuacji bardzo zirytowane, szczególnie jeśli kierowniczka długo nie przychodzi. Może to być związane z kiepskim systemem powiadamiania. Zatem zainwestowanie w system powiadamiania może wpłynąć znacząco na zadowolenie klientów. Pagery mogą być tekstowe lub sygnałowe: posiadające dźwięk, wibrację albo światło. Ich powiadamianie jest obsługiwane nie tylko z poszczególnych pagerów, ale również transmitera, który pełni rolę przekaźnika.

Spraw, aby czekanie w kolejce było mniej uciążliwe

Zatem system powiadamiania może wpłynąć pozytywnie na opinię klientów o sklepie. Jeśli połączy się go z elementami umilającymi czas klientom, np. kącikami dla dzieci, czy muzyką i wiadomościami z kraju i ze świata puszczanymi przez głośniki, tym chętniej będą robić zakupy w takim sklepie. W takim otoczeniu czas mija zdecydowanie szybciej i nawet w przypadku kolejki. Terminale dotykowe w połączeniu z systemem POS są doskonałym wyborem dla każdego sklepu. Taka inwestycja szybko się zwróci i może zwielokrotnić sprzedaż dzięki zwiększeniu tempa obsługi klientów. Warto korzystać ze sprawdzonych metod na skrócenie kolejek w sklepach.

2 Comments

Z ostatniej chwili

Dowiedz się więcej