Z ostatniej chwili

Kilka sprawdzonych metod na promocję szkoleń przez Internet

szkolenia-w-internecie

Wraz z epidemią koronawirusa wiele firm, a nawet branż zmuszonych zostało diametralnie przeorganizować prowadzoną działalność. Z tego typu sytuacją bez wątpienia mamy do czynienia w branży profesjonalnych organizatorów szkoleń, seminariów, kursów czy konferencji. Wiele z nich w krótkim czasie przeniosło się do Internetu – jak jednak wypromować szkolenia w Internecie? Zarówno te stacjonarne, jak i zdalne.

Podstawa to dobra strona internetowa

Chociaż sposobów promocji w sieci internet jest całe mnóstwo, to fundamentem od lat pozostaje dobrze przygotowana i zoptymalizowana strona internetowa. Powinna ona być wizytówką firmy, w sposób łatwy i przejrzysty prezentować aktualną ofertę szkoleń, konferencji czy kursów i umożliwiać szybkie dokonanie rejestracji na wybrane wydarzenie.

Musimy jednak pamiętać, że sama strona internetowa to dopiero fundament promocji przez sieć Internet. Strona wymaga również stałej opieki, zasilania jej w atrakcyjne treści oraz aktywnego promowania poprzez rozmaite działania.

Pozycjonowanie strony internetowej i szkoleń

Jednym z najefektywniejszych sposobów promowania szkoleń oraz stron internetowych jest pozycjonowanie ich w wyszukiwarkach internetowych. W praktyce w Polsce niemalże sto procent rynku wyszukiwarek internetowych należy do amerykańskiej korporacji Google.

W celu wypozycjonowania strony w wyszukiwarce powinniśmy zadbać zarówno o jej sprawną budowę oraz zasilenie w atrakcyjne, unikalne i dobrze zoptymalizowane treści, jak też niezbędne jest pozyskanie linków prowadzących do naszej strony. Linki te pozwalają zarówno robotowi wyszukiwarki, jak i użytkownikom dotrzeć do strony www oraz zamieszczonej na niej oferty, a także wpływają na postrzeganie prezentowanych tam treści. Obowiązuje zasada: im więcej wysoko jakościowych linków tym lepiej. Warto zgłębić temat podczas specjalistycznych szkoleń SEO, których listę znajdziemy na https://eventis.pl/szkolenia/seo

Portale agregujące oferty szkoleniowe

Bardzo popularnym sposobem pozyskiwania klientów w branży szkoleń, konferencji i kursów jest zamieszczenie informacji o organizowanym wydarzeniu na stronach portali szkoleniowych. Na co dzień zajmują się one gromadzeniem informacji o planowanych szkoleniach, ich terminach i miejscu odbycia się. Dostarczają możliwość zapoznania się ze szczegółowym programem, sylwetkami osób zaproszonych do poprowadzenia zajęć czy prelekcji, a także o cenach i sposobie przyjmowania zgłoszeń od uczestników zainteresowanych wzięciem udziału w danym wydarzeniu. Dobrym przykładem tego typu serwisu z ofertami szkoleń, kursów i konferencji jest https://eventis.pl.

Płatne linki w wyszukiwarce

Innym popularnym sposobem promocji szkoleń i kursów w Internecie jest wykupienie linków reklamowych w wyszukiwarce. Osoby szukające danej tematyki, przykładowo „szkoleń z zarządzania projektami”, które odwiedzą wyszukiwarkę na górze strony zobaczą link reklamowy prowadzący do Twojej strony. Pozwala to precyzyjnie skierować komunikat reklamowy do grupy docelowej i zainteresować potencjalnych klientów organizowanym szkoleniem.

Plusem reklamy w wyszukiwarce poprzez program Google Ads są niskie bariery wejścia na tą platformę reklamową. Już kilkaset złotych pozwoli nam pozyskać pierwszych potencjalnie zainteresowanych i sprowadzić ich na naszą stronę internetową w celu zaprezentowania programu szkolenia.