Z ostatniej chwili

Czym zastąpić niezdrowe przekąski? Pięć pomysłów

niezdrowe przekaski

Chipsy smażone na głębokim oleju, sosy na bazie majonezu oraz batoniki to tylko niektóre ze spożywczych kusicieli, którym nie może się oprzeć wiele osób. Kaloryczne przekąski nie mają jednak pozytywnego wpływu na ludzki organizm. Na szczęście istnieją równie smaczne rozwiązania, którymi z powodzeniem można zastąpić niezdrowe przekąski w diecie.

Chipsy

100 gramów smażonych na głębokim oleju ziemniaków zawiera aż 550 kalorii. W chipsach znajdują się szkodliwe tłuszcze oraz dużo soli. Według statystyk, w ciągu roku zjadamy aż półtora kilograma tego typu produktów. Niezdrowe tłuste przekąski można natomiast zastąpić pieczonymi warzywami. Wystarczy je pokroić, dodać odrobinę oliwy i zapiec. Tego typu fit przekąski przygotowywane są przez wiele firm, oferujących catering dietetyczny w Warszawie i innych miastach. Warto zatem czerpać inspiracje od żywieniowych specjalistów.

Placki bananowe

Owocowe omleciki nie są trudne w przygotowaniu. Do ich przyrządzenia wystarczą banany, mąka (najlepiej pełnoziarnista) oraz jajka. Można je jeść na ciepło lub zimno z dodatkiem zdrowego jogurtu naturalnego. Placki są doskonałą alternatywą dla słodkich przekąsek. Ich niska kaloryczność wykorzystywana jest przy komponowaniu posiłków dla osób, które korzystają z usług firm, oferujących dostawy diety do domu w Warszawie oraz innych miastach.

Guacamole

Meksykańska salsa na bazie awokado może stanowić zamiennik dla kalorycznych sosów na bazie majonezu. Guacamole zawiera mnóstwo kwasów omega-3 oraz niewiele węglowodanów. Pół szklanki salsy przygotowanej na bazie awokado, kolendry, cebuli, czosnku oraz limonki zawiera około 120 kcal. Można do niej również dodać pokrojone pomidory.

Muffiny

Owsiane babeczki zabrać można do pracy lub na siłownię. Wystarczy wsypać do miski 250 gramów mąki pszennej i pełnoziarnistej, dodać łyżkę proszku do pieczenia, odrobinę soli i brązowego cukru oraz garść płatków owsianych. W osobnym naczyniu należy roztrzepać jajko w 250 ml mleka i 125 ml oleju słonecznikowego. Suche składniki należy połączyć się z mokrymi i przelać ciasto do foremek. Muffinki piecze się przez około 25 minut, w piekarniku nagrzanym do  180 stopni Celsjusza… I gotowe! Smak babeczek można także wzbogacić owocami, orzechami oraz śliwkami

Smoothie

Do przygotowania koktajli na bazie owoców niezbędny będzie blender. Do jego kielicha można wsypać np. pół opakowania mrożonych truskawek i pokrojony średni ananas.  Kolejnym krokiem jest zalanie wszystkiego 125 ml mleka migdałowego lub kefiru i zmiksowanie całości.

Pyszne przekąski mogą być zdrowe. Trzeba tylko zadbać o wartościowe produkty. Przygotowanie fit przekąsek nie zajmuje wiele czasu, a ich jedzenie może dostarczyć wiele przyjemności – zwłaszcza osobom, które do tej pory dietę wyobrażały sobie jako wieczne wyrzeczenia!